برگزاری نشست های کتاب خوانی پرتقال در کتاب خانه فاطمه ها 

برگزاری نشست های کتاب خوانی پرتقال در کتاب خانه فاطمه ها 

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸
فرزاد میرشکاری، گفت: اکنون در حال برگزاری نشست های کتاب خوانی پرتقال هستیم، در این طرح جوانان داوطلب هر هفته نشست های رُمان خوانی ویژه نوجوانان را برگزار می کنند.

«فرزاد میرشکاری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و در ابتدا ۳ عضو ۹ ساله به نام فاطمه داشت و تا ۳ ماه فقط همین ۳ نفر عضو کتاب خانه بودند بنابراین تصمیم گرفتبم اسم کتاب خانه را کتاب خانه فاطمه ها انتخاب کنیم و هم اکنون فاطمه ها، کتابدار این کتاب خانه هستند. 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، افزود: پس از راه اندازی، این کتاب خانه از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تجهیز شد و هم اکنون دارای ۱۲ هزار جلد کتاب، ۱۶ قفسه کتاب، ۶ میز مطالعه و ۳۰ عدد صندلی است.

وی، بیان داشت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری فاطمه ها، کتاب خانه مخزن دار است و بخشی از محیط آن به مطالعه اعضا اختصاص داده شده است و کتاب های موجود که ۹۰ درصد آنها اهدایی است با عناوین دین و مذهب، تاریخ و جغرافیا، ادبیات، کودکان، روان شاسی، علوم عملی، علوم خالص، کمک درسی و مرجع می باشند.

میرشکاری، اظهار داشت: از آنجایی که کتاب خانه در ابتدا مخزن نداشت، در سال ۱۳۹۶ از سوی موسسه مهر گیتی مخزن کتاب به مساحت ۲۰ متر برای کتاب خانه فاطمه ساخته شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، عنوان داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تاکنون طرح های بسیاری را اجرا کرده ایم و به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در حال برگزاری نشست های کتاب خوانی پرتقال هستیم، در این طرح جوانان داوطلب هر هفته نشست های رُمان خوانی ویژه نوجوانان را برگزار می کنند.

وی، اضافه کرد: هم اکنون در حال برنامه ریزی به منظور اجرای طرحی جامع، بسیار حرفه ای و مدرن با عنوان طرح مدرسه کتاب خوانی جنوب کرمان هستیم که اگر به مرحله اجرا برسد اولین طرحی است که در کشور اجرا می شود.

میرشکاری، ادامه داد: در این مدرسه نوجوانان را به کتاب خوان های حرفه تبدیل می کنیم به این معنا که هر فردی که در این مدرسه تحصیل کند در آینده علاوه بر کتاب خوان حرفه ای شدن، یک مروج کتاب نیز می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، افزود: هم اکنون با تعدادی از کارشناسان و صاحب نظران حرفه ای در حال تولید سر فصل های این مدرسه هستیم.

وی، بیان داشت: شرکت در جشنواره ها و مسابقات مختلف کتاب خوانی، بهترین روش برای معرفی کتاب خانه و فعالیت های آن است ضمن این که نباید از تاثیرگذار بودن شبکه های اجتماعی و فضای مجازی غافل نشد و در همین راستا کتاب خانه فاطمه ها تاکنون در این شبکه ها بسیار فعال عمل کرده است.

میرشکاری، اظهار داشت: روستای دهکهان به دلیل وجود کتاب خانه فاطمه ها، در اسفند ۱۳۹۳ در نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب و موفق به کسب جایزه ۱۵ میلیون تومانی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، اضافه کرد: با مبلغ جایزه، سالن مطالعه به مساحت ۳۲ متر را ساختیم اما با توجه به این که روز به روز کتاب های زیادی از سراسر کشور به این کتاب خانه اهدا می شد و مخزن کتاب خانه گنجایش این حجم زیاد از کتاب ها را نداشت بنابراین در حال حاضر از این سالن نیز به عنوان مخزن کتاب خانه استفاده می کنیم.

وی، ابراز داشت: بهترین و موثرترین کتابی که تاکنون خوانده ام، کتاب پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی، یکی از بهترین رُمان های جهان و دارای جایزه نوبل ادبیات است.

میرشکاری، ادامه داد: کتاب پیرمرد و دریا، یک کتاب به شدت انگیزشی که به انسان یاد می دهد که در زندگی هرگز دست از تلاش و فعالیت بر نداشته و تا آخرین لحظه ناامید نشده و در طول زندگی از هیچ مانعی نترسد.

پایان پیام/ 586